tisdag 8 februari 2011

En liten uppdatering

Jaha. Nu har jag alltså tänkt mig att jag ska skriva någon slags blogg igen. När jag först flyttade hit till Berlin tänkte jag att jag skulle ge mig på att skriva resedagbok, eller något åt det hållet. Men inte reser jag särskilt mycket. Jag reste ju förvisso hit - 1 timme och 20 minuter. Det är ju kortare än vad det tar att åka till mormor i Arboga. Och inte fan skulle jag skriva om något sånt.

Nej, det är ju inte avståndet som spelar roll, det är ju upplevelser! Och upplevt, det har jag ju faktiskt gjort. Frågan är var jag ska börja. Ska jag berätta om hur jag, utan några som helst erfarenheter, började jobba som kock? Kanske mer intressant vore att berätta om hur jag, utan några som helst erfarenheter, lyckades behålla ett jobb som kock i 4 månader och samtidigt vara kräksbakis så gott som varje dag. Hihi, ja det ska jag göra. Men inte än.

Först kan jag berätta att det är inte som dom säger. Att inte ha något riktigt hem och flänga runt är inte så romantiskt som idolerna påstår. Det är snarare så att det ger upphov till en enorm klump i magen som gör en något förlamad. Därför är jag mycket glad att få presentera mitt nya hem vid Kottbusser Tor! Det spelar ingen roll hur mycket mögel jag har på rummet, hur vidrigt kattlådan luktar eller hur många gängbråk jag har utanför fönstret - jag har ett hem!

Kottbusser Tor - lite som Västertorg fast större


Annars så förändras inte mycket bara för att man flyttar på sig. Det är fortfarande svårt att stiga upp ur sängen, det är fortfarande tråkigt att gå till jobbet, man råkar fortfarande låta människor innanför bröstkorgen för att sedan bli besviken och man tycker fortfarande att Solsidan är en av dom få bra sakerna med söndagar. Men trots att det har blivit någon slags rutin även här så föredrar jag en rutin där man kan köpa öl, dygnet runt, för en femma och om man känner för det gå hem från klubben 48 timmar efter att man kom dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar